Brutet ben

13 Nov

För tre veckor sedan bröt Alice sitt ben på två ställen och är helgipsad. Vi fick ringa efter den gula bussen som finns här på Rocas så de hämtade oss vid poolen där hon hade skadat sig. Sjukhuset ligger bara några meter från poolen men Jon kunde inte röra sig.
Allt gick fort när vi kom dit och ingen trodde hon var så skadad. Det visade sig att lilla benet var av och en stor spricka i det stora.

20131113-203935.jpg
Det bästa var att många kom och hälsade på men det bästa besöket var ändå storasyster som kom och stannade.

20131113-204141.jpg
Nu har det gått några veckor och hon har fått byta gips och det var så skönt.

20131113-204254.jpg
Hon har varit mycket glad men i helgen fick hon ont och fick stanna hemma från skolan.
Hon har fått så fina saker av så många tack för all omtanke och hjälp.

Puss och kram vi ses på stan!

Ett svar to “Brutet ben”

  1. Catharina Kårefalk november 15, 2013 den 8:59 f m #

    Hej Anna, men oj så tråkigt med lillgumman, hoppas att hon mår bättre nu och snart är på benen igen… så jättekul att läsa din blogg och jag blev så glad när jag hittade den. Jag skulle gärna vilja ställa massor med frågor om hur det funkar att bo på kanarieöarna och massor med frågor kring detta, eftersom jag själv funderar på att provbo där nere, men behöver mer kött på benen för att våga ta steget, skulle jag möjligen kunna få mejla dig frågor kring detta? det blir så mycket att skriva i kommentarerna annars =) ha det superbra vänliga hälsningar Catharina

Lämna en kommentar